Ας μιλήσουμε για γρίπη…

Γράφει η Μερόπη Μάττα, Δρ Φαρμακευτικής, www.drmattapharmacy.gr

logo-2a5022537905367a9fdadfe8e5d259e4

20 τρόποι για να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα και να προλάβεις το κρυολόγημα και τη γρίπη.

Για να το επιτύχεις αυτό είναι απαραίτητο να δράσεις άμεσα και χωρίς καθυστέρηση μετά την έναρξη των πρώτων συμπτωμάτων.

  1. Οι διατακτικές ασκήσεις (stretching) βοηθούν το λεμφικό σύστημα να αποβάλει τις τοξίνες από τον οργανισμό. Να επιμένεις ειδικά στη διάταση των μυών του αυχένα και των χεριών γύρω από το κεφάλι.
  2. Πήγαινε για ύπνο μία ώρα νωρίτερα απολαμβάνοντας ένα τσάι με χαμομήλι.
  3. Πολύ ισχυρό όπλο κατά του κρυολογήματος είναι οι καραμέλες με ψευδάργυρο. Προτίμησε αυτές που περιέχουν επιπλέον προπόλη και βιταμίνη C. Έχει αποδειχθεί ότι τα άτομα που καταναλώνουν τουλάχιστον 5mg ψευδάργυρο τη μέρα, μειώνουν στο μισό τον χρόνο της αποθεραπείας.
  4. Το ομοιοπαθητικό φάρμακο Oscillococcinum θα επιταχύνει άμεσα τη θεραπεία και καλό είναι να λαμβάνεται μετά από οδηγία ομοιοπαθητικού γιατρού.
  5. Μείωσε το στρες εντάσσοντας την άσκηση στη ζωή σου. Το χρόνιο στρες είναι γνωστό ότι μειώνει την ανταπόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  6. Κατανάλωσε βιταμίνη C και βιοφλαβονοειδή. Αν αισθάνεσαι ότι έρχονται τα πρώτα συμπτώματα της γρίπης πάρε 2.000 mg βιταμίνη C τη μέρα. Η εστερική μορφή της βιταμίνης C είναι ιδανική για ευαίσθητο στομάχι. Παράλληλα, με την αντιοξειδωτική της δράση η βιταμίνη C θα μειώσει τα επίπεδα της ισταμίνης και κατά συνέπεια θα ανακουφίσει από το μπούκωμα, τη δακρύρροια και το φτέρνισμα.
  7. Πιες αρκετό καθαρό νερό (κανάτες Brita), το οποίο θα συντελέσει στην αποτοξίνωση του οργανισμού σου.
  8. Κατανάλωσε αρκετές φυτικές ίνες έτσι ώστε το περιεχόμενο του γαστρεντερικού συστήματος να προωθείται με γρηγορότερο ρυθμό και οι τοξίνες να μην προλαβαίνουν να απορροφηθούν.
  9. Η προληπτική λήψη της εχινάτσεας ή λήψη της από τα πρώτα σημάδια του κρυολογήματος θα επιταχύνει την ίαση αλλά και θα αποτρέψει τη γρίπη. Ο συνδυασμός της εχινατσέας με τον astragalus θα προστατέψει το ρινικό σύστημα από τους ιούς.
  10. Έρευνες έχουν δείξει ότι η λήψη 100 mg τζίνσεγκ (ginseng) τη μέρα μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες νοσηρότητας από γρίπη.
  11. Ενίσχυσε το γαστρεντερικό σου σύστημα με προβιοτικά έτσι, τα φιλικά μικρόβια θα εμποδίσουν στα παθογόνα μικρόβια να εγκατασταθούν.
  12. Απέφυγε τα γλυκά και τα αναψυκτικά. Στη θέση τους προτίμησε μια μερίδα φρούτου και μερικά καρύδια.
  13. Κατανάλωσε φρέσκα λαχανικά εποχής.
  14. Είσαι αλλεργικός στο σιτάρι, στα γαλακτοκομικά προϊόντα ή στο καλαμπόκι ; Οι χρόνιες τροφικές αλλεργίες φθίνουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα.
  15. Κατανάλωσε φαρμακευτικά μανιτάρια, όπως το Reishi και το shiitake για να τονώσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Έρευνες έχουν δείξει ότι η δράση των φαρμακευτικών αυτών μανιταριών οφείλεται στις βήτα – γλυκάνες που περιέχουν και οι οποίες ενισχύουν τη λειτουργικότητα των λευκών αιμοσφαιρίων. Ένα ακόμη ευεργετικό πλεονέκτημα από την κατανάλωση 250 mg βήτα – γλυκάνων τη μέρα είναι η ισχυρή αντικαρκινική τους δράση.
  16. Απέφυγε τα προϊόντα με άσπρο αλεύρι, τα οποία εκτινάσσουν στα ύψη το σάκχαρό σου και αυξάνουν τη δυσκοιλιότητα και κατέφυγε σε πιο πολύπλοκους υδατάνθρακες, όπως τα όσπρια και τα προϊόντα από αλεύρι ολικής άλεσης.
  17. Η λήψη 2.000 – 3.000 mg τη μέρα από το βότανο Cat’s claw ενισχύει την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να αποβάλει τους ιούς.
  18. Ο σαμπούκος αποτελούσε μέρος της λαϊκής θεραπευτικής για το κρυολόγημα, τον πυρετό και το βήχα εδώ και 2.500 χρόνια. Ο Ιπποκράτης το αναφέρει στα συγγράμματά του. Σήμερα έχει δειχθεί ότι βοηθάει στην αντιμετώπιση του πυρετού, περιέχει αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή που προστατεύουν το κύτταρο από τις εξωτερικές επιθέσεις. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση εκχυλίσματος σαμπούκου μειώνει το χρόνο θεραπείας από τα συμπτώματα της γρίπης (πυρετός, βήχας, μυικοί πόνοι) στο μισό.
  19. Η αρωματοθεραπεία μπορεί να επιταχύνει τη μείωση των συμπτωμάτων της γρίπης. Ενστάλαξε 4 με 6 σταγόνες αιθέριου έλαιου τεϊόδενδρου σε μισό ποτήρι νερό και κάνε γαργάρες για όσο συχνά χρειαστεί. Αυτό θα ανακουφίσει τον πονόλαιμο. Ένας άλλος χρήσιμος τρόπος είναι οι εισπνοές αιθέριων ελαίων. Σε μια κατσαρόλα με ζεστό νερό και προσθέτουμε 4 σταγόνες αιθέριο έλαιο ευκαλύπτου και 4 σταγόνες αιθέριο έλαιο τεϊόδενδρου. Σκεπάζουμε το κεφάλι με μια πετσέτα και εισπνέουμε πάνω από τον ατμό. Εναλλακτικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις 4 σταγόνες δενδρολίβανο και 4 σταγόνες μενθόλη. Το βράδυ είναι καλό να γίνονται εισπνοές με 6 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντα για έναν πιο ξεκούραστο ύπνο. Απόλαυσε ένα χαλαρωτικό μπάνιο ενσταλάζοντας 6 σταγόνες αιθέριο έλαιο μαντζουράνας στο νερό. Αυτό θα ανακουφίσει από τους μυικούς πόνους και τον πονοκέφαλο της γρίπης.
  20. Πολλές φορές η γρίπη ξεκινάει με μια μόλυνση της ρινικής κοιλότητας που προχωράει προς το φάρυγγα και στη συνέχεια στα πνευμόνια. Πλένοντας τις ρινικές κοιλότητες μία με δύο φορές τη μέρα με θαλασσινό νερό θα μειώσει τη ρινική συμφόρηση, θα απομακρύνει τις ρινικές βλέννες και τα αλλεργιογόνα και θα κρατήσει καθαρή τη ρινική κοιλότητα. Αν δεν έχεις θαλασσινό νερό, μπορείς εναλλακτικά να διαλύσεις σε 1 ποτήρι χλιαρό νερό 1/4 με 1/2 κουταλάκι του γλυκού ακατέργαστο θαλασσινό αλάτι και 1/8 κουταλάκι του γλυκού σόδα. Με μια σύριγγα μπορείς να ξεπλύνεις τις ρινικές κοιλότητες με το παραπάνω διάλυμα.

Συμβουλή! Εάν κρυολογείς αρκετές φορές το χρόνο, έλεγξε την κατάσταση του θυρεοειδούς σου.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1) Prescription alternatives  Earl Z. Mindell R. Ph. and Virginia Hopkins M.A.

2) Aromatotherapy an A-Z, Patricia Davis

3) Prescription of herbal healing, Phillis A-Balch

Μερόπη Μάττα

Φαρμακοποιός,

Διδάκτωρ Φαρμακευτικής Σχολής Α.Π.Θ

www.drmattapharmacy.gr